Open And Close Book

Discussion in 'Training Challenges' started by fly30, May 8, 2012.

  1. TiflovesBCs Experienced Member

    here it is her first lesson

  2. tx_cowgirl Honored Member

    Too cute!! Love it! And great to see you around again, Fly!
    tigerlily46514 and Dogster like this.
  3. fly30 Experienced Member

    Oh Sara, I'm glad to hear from you and your clever rescue dogs :)
    tigerlily46514 and Dogster like this.
  4. fly30 Experienced Member

    Looking forward to it !
    tigerlily46514 likes this.
  5. dogcrazy Experienced Member

    Carmel is an expert at this trick!!!:)
    First, try with a few books to see which one is easiest to open and close!
    Also, use an old book (your dog may ruin it) and use one with a long cover sticking out!!!
    fly30, Dogster and tigerlily46514 like this.
  6. tigerlily46514 Honored Member

    yes, Buddy likes it, too, i used a big thick book, so he would have more room to push his nose under the edge of the cover.:ROFLMAO:
    fly30 and Dogster like this.
  7. Dogster Honored Member

    YAY TIF AND BELLA!!!! I'll try this today!!!! Thanks for the advice, Dogcrazy!!!!:D And YAY DOGCRAZY AND CARMEL!!!!
    tigerlily46514 and TiflovesBCs like this.
  8. Dogster Honored Member

    YAY!!!! Shivon's getting it!!!!!:D
    fly30, tigerlily46514 and TiflovesBCs like this.
  9. TiflovesBCs Experienced Member

    Yay cool.
    tigerlily46514 and Dogster like this.
  10. Dlilly Honored Member

    I need to teach Shiloh and Chance this!!
    fly30 and Dogster like this.
  11. sara Moderator

    Mouse, Oliver and boo all got it! I videoed their first (and only) training sessions... I'm in the process of making and getting the videos up on You Tube now :)
    fly30, tigerlily46514 and Dogster like this.
  12. TiflovesBCs Experienced Member

    uploading Bellas second session onto you tube, shes getting it now. The only trouble I find is the book keeps sliding no matter where i try it. Any ideas on how to prevent that????
    tigerlily46514 and Dogster like this.
  13. TiflovesBCs Experienced Member

  14. Dogster Honored Member

    YAY BELLA AND TIF!!!!!! Yeah, she's getting it!!!!!:D So is Shivon:), but we have the same problem, especially when she closes the book. It keeps sliding.
    tigerlily46514 and TiflovesBCs like this.
  15. dogcrazy Experienced Member

    Yay Bella!!! Your dog does it so calmly!! My dog yanks the book open!:D
    tigerlily46514 and Dogster like this.
  16. TiflovesBCs Experienced Member

    Lol she did start nibbling the cover so I took it off. Just wish i could think of something to stop the sliding *looks left - i suddenly have Bella resting her head on me lol she must know I'm talking about her .... oh wait nope she just wants to play fetch*
    tigerlily46514 and Dogster like this.
  17. Dogster Honored Member

    Hahahahaha:ROFLMAO:
    I took the cover off the book too. Maybe some kind of rubbery pad kind of thing would stop it from sliding???
    tigerlily46514 likes this.
  18. TiflovesBCs Experienced Member

    hmmmm i think i may have something like that will have a look in the morning and see.
    Dogster and tigerlily46514 like this.
  19. fly30 Experienced Member

    Well done Bella !!! Very relaxed, lying down on the floor.
    Dogster and tigerlily46514 like this.
  20. sara Moderator

    Tee hee, I found a well placed foot keeps the book mostly in place LOL

    Here's Mouse! Her first session :)


    I'm in the process of uploading Ollie and Boo's...

Share This Page

 
 
 
Real Time Analytics